談玄

經常有三姑六婆問我,喂,你都讀唔少書,做乜咁鍾意算命卜卦?最好笑係十六歲果年買左本《李天命的思考藝術》番屋企,居然比信耶教既家人問我做乜買埋尐算命書,笑到我幾乎碌地。咁多年來,硬係要有人響我面前大講一番科學偉論,又或者成功係靠自己努力之類既黃毅力式金句,我真係啋佢地都有味。第一類就係讀緊書既學生哥,佢地覺得自己讀過吓Phy Chem Bi好威威,最鍾意同你講算命卜卦唔科學 ― 喂我幾時講過玄學係科學?第二類就係一尐所謂人生好成功或者自以為人生好成功既「過來人」,喂我都得點解你唔得?你毅力唔夠囉!

其實呢個話題自有人類以來都不斷討論緊,堅係講到好悶。通常對呢班人既質問,我首先都會問︰喂,咁你有無炒開股票?通常話有,有尐話間中。咁我又再問︰你炒股睇唔睇成交、平均線、技術分析?又通常都話有。咁我再問︰咁你覺得呢堆分析又科唔科學?係咪跟住黎買就贏錢?一時時啦。實情呢堆甚麼甚麼分析同玄學一樣,藝術多過科學,你老哥咪一樣睇住佢做乜乜三角形,乜乜保歷加通道黎買?聽者無言。

我又好奇怪何解我既人生中會遇到咁多人叉輪廚我呢方面既興趣,但係另一方面蘇民峰麥玲玲又咁紅既?始終大家口裡說不,身體卻很誠實既。比錢擇日擇吉時改名睇命卜卦睇風水通通其門如巿,邊個唔想知自己條命會點?雖然現實係大家都係幫李生打工既卒仔。

呢個世界大部份人都係凡人,人生地位高低富貴貧賤,多數做番幾年野大概係點都心裡有數,當然梗有例外。果尐好似黃毅力咁既成功者或自詡成功者,梗會覺得喂我今時今日有咁既地位係靠自己得番黎,佢地無非都係想其他人認同自己既付出,呢種心理大家都明既。但係各位香港人,你地大都見證住香港由盛入衰既過程,應該都會諗起「如果,命運能選擇」……呢句歌詞啦。

玄學者,玄也,玄之又玄,眾妙之門。通常初學玩占卜都會偶有奇驗,我諗係beginner’s luck既緣故。越玩越沉迷,但就容易越黎越唔準,因為無左最初既集中力同赤子之心,心情越黎越躁動不安,越發執著於準定唔準。於是又會買書睇跟師父,結果十年八載越學越迷惘者大有人在。此路不通又見另一種術數幾好玩,又或者呀邊個邊個話好準,於是又如是者不停地loop,由八字到紫微斗數到占星,由梅花易數到大六壬。

以我自己黎講,其實咁多種術數講既野都幾一致。消除每種術數中偶有偏差的雜訊,取其最大公約數,成個命譜既輪廓就出左黎。其餘用黎擇日擇時搵工追女等等,時有奇驗。李天命我塞係床底好多年了,反而得閒時都會拎本命理書出黎揭吓。唔期望做咩風水大師術數大師搵大錢,知道自己局限係邊,保持心境平靜,減少妄念,遠離嗔癡,凡事睇開尐,儘力而為,足矣。

Leave a Reply

